A

STÜHMER KFT. által

https://cegajandek.stuhmer.hu

elérhetőség alatt üzemeltetett webáruház

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

(B2B PARTNEREK) VÁLLALKOZÓK RÉSZÉRE


 

2024. szeptember 16.

A STÜHMER KFT. ÁLTAL ÜZEMELTETETT WEBÁRUHÁZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI VÁLLALKOZÁSOK RÉSZÉRE

BEVEZETŐ, ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK, IRÁNYADÓ JOG

Tisztelt Vállalkozók, Üzleti Partnerek!

Üdvözöljük Önöket a STÜHMER Kft. (továbbiakban: Szolgáltató) által www.cegajandek.stuhmer.hu elérhetőség alatt üzemeltetett webáruházban (továbbiakban: webáruház) ahol az általunk gyártott és forgalmazott édesipari termékeket lehet megvásárolni. Kérjük, hogy a vásárlás előtt alaposan olvassák el a jelen dokumentumban rögzített Általános Szerződési Feltételeinket, (továbbiakban: ÁSZF) továbbá az https://cegajandek.stuhmer.hu/hu/adatkezelesi-tajekoztato elérhető Adatkezelési Tájékoztatónkat, amelyekben minden szükséges információt megtalálnak a termékeinkkel, a vásárlással, a fizetéssel, szállítással és a személyes adataik kezelésével kapcsolatosan. Amennyiben a hivatkozott dokumentumok átolvasását követően mégis maradt megválaszolatlan kérdésük, kérjük, hogy a mielőbbi segítségnyújtás érdekében az ÁSZF-ben és az Adatkezelési Tájékoztatóban feltüntetett elérhetőségeinken keresztül lépjenek velünk kapcsolatba.

A vállalkozók megrendeléseit kizárólag Magyarország területén szállítja ki a Szolgáltató GLS General Logistics System Hungary Kft. vagy nagyobb volumenű belföldi rendelések esetén K és V Nemzetközi Fuvarozó Korlátolt Felelősségű Társaság Futárszolgálatok segítségével díjmentesen.

Kiszállítási korlátozások:

A webáruházból rendelhető valamennyi termékre vonatkozó általános kiszállítási korlátozás, hogy a termékeket csomagpontra, ill. csomagautomatába nem szállítja ki a Szolgáltató.

Ezen kiszállítási korlátozás indoka, hogy a Szolgáltató által gyártott és forgalmazott termékek minősége nem garantálható sem egy kültéri csomagautomatában, sem egy csomagponton történő – jelentősebb hőmérséklet ingadozást is magában rejtő – tárolás esetén.

Továbbá korlátozást jelent, hogy a minimum egyösszegű rendelési érték 200.000,-Ft, ez alatti rendelés esetén automatikusan átirányításra kerül a Vásárló a fogyasztók részére szánt webáruházba.

A kiszállítási korlátozásokkal kapcsolatos megértésüket ezúton is külön köszönjük.

A webáruházban nyelve a magyar és kizárólag forintban lehetséges a fizetés. Webáruházunk Magyarországon működik, az oldal karbantartását is itt végzikA Szolgáltató nem tartozik semmilyen magatartási kódex hatálya alá.

Jelen ÁSZF 2024.09.16. napjától hatályos. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre és az ÁSZF értelmezésére az alábbi jogszabályok rendelkezései irányadóak:

  • Az Európai Parlament és a Tanács 593/2008/EK rendelete a szerződéses kötelezettségekre alkalmazandó jogról (Róma I.)

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.),

  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ektv.)

  • a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény (a továbbiakban: Grtv.)

  • a postai szolgáltatások nyújtásáról szóló 335/2012. (XII.4.) Korm rendelet (továbbiakban: Posta rendelet)

  • a Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi 2016. évi CXXX. tv. (továbbiakban: Pp.)

  • a számvitelről szóló 2000. évi C törvény (továbbiakban: Számvtv).

I. A webáruházban használt fogalmak, meghatározások

ÁSZF: Általános Szerződési Feltételek. A Szolgáltatónak és a Vásárlónak/Látogatónak a jogait és kötelezettségeit, az irányadó jog meghatározását, továbbá a webáruház használatának, a webáruházból online úton történő vásárlásnak a lépéseit, a fizetési módok és a megrendelt termékek kiszállításának feltételeit, díjait, az elállási jog gyakorlását, feltételeit a jogorvoslati lehetőségek ismertetését magában foglaló szabályzat.

Adatkezelési Tájékoztató: A Szolgáltató személyes adatokra vonatkozó adatkezelési elveit, szempontjait, a webáruház üzemeltetéssel összefüggésben végzett adatkezeléseit rögzítő és azokat az érintettek részére ismertető – külön okiratba foglalt és az alábbi linkre https://cegajandek.stuhmer.hu/hu/adatkezelesi-tajekoztato kattintva elérhető – dokumentum.

Szolgáltató: a www.cegajandek.stuhmer.hu internetes címen keresztül elérhető webáruház tulajdonosa és üzemeltetője. A Szolgáltató, valamint a részére tárhelyet biztosító Tárhelyszolgáltató és a termékek kiszállítását biztosító Futárszolgálatok adatai, elérhetőségei a következő II. pont alatt megtekinthetők.

Vásárló: A webáruházba regisztrációt követően vásárlási céllal belépett és ott online úton vásárló nem természetes személy (Vállalkozó 

Látogató: A webáruházat böngészési céllal felkereső nem természetes személy.

Webáruház: A Szolgáltató által www.cegajandek.stuhmer.hu internetes elérhetőség alatt online vásárlást lehetővé tevő internetes áruház.

Termék: A webáruházból online úton rendelhető áru.

II. A Szolgáltató, a Tárhelyszolgáltató és a kiszállítási tevékenységet végző Futárszolgálatok adatai

1.Szolgáltató

Cégnév: STÜHMER KFT

Cégjegyzékszám: 10-09-026255

Székhely: (postai úton történő elérhetőség) 3397 Maklár, Stühmer Frigyes utca 1. (a vásárlásokkal összefüggésben felmerült panaszügyintézések is itt történnek)

Adószám: 13389507-2-10

Számlaszám: 10103513-17969600-01003002

Statisztikai számjel13389507-6820-113-10

Nyilvántartó bíróság: Egri Törvényszék Cégbírósága

Ügyvezető igazgató: Csóll Péter önálló képviseleti joggal

Elektronikus – kifejezetten a Vásárlókkal való kapcsolattartásra szolgáló elektronikus – elérhetőség: stuhmer@stuhmer.hu; boglarka.dietrich@stuhmer.hu

Telefonos elérhetőség: +36 70/365 4925; +36 70/365 6400 (normál díjszabással hívható)

2.Tárhelyszolgáltató 

Cégnév: XTRADEVELOPERS Kft.

Székhely: 1125 Budapest, Rőzse u. 6-8. 3. épület 1/27.

Elektronikus elérhetőség: info@xtradevs.com

Telefonos elérhetőség: 06/20-912-8590

3.Futárszolgálatok:

1. Cégnév K és V Nemzetközi Fuvarozó Korlátolt Felelősségű Társaság

Cégjegyzékszám: 10-09-022460

Székhely: 3262 Markaz, Domoszlói utca 1.

Adószám: 11173430-2-10

Nyilvántartó bíróság: Egri Törvényszék, mint Cégbíróság

Elektronikus elérhetőség:info@k-v.hu

2. CégnévGLS General Logistics Systems Hungária Kft.

Cégjegyzékszám: 13-09-111755

Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.

Adószám: 12369410-2-44

Nyilvántartó bíróság: Budapest Környéki Törvényszék, mint Cégbíróság

Elektronikus elérhetőség: info@gls-hungary.com

III. Általános információk

1.    A Szolgáltató a webáruházat vásárlási céllal felkereső Vásárló/Látogató számára előzetes és kötelező regisztráció nélkül biztosítja a webáruházban történő böngészést, a termékek és a hozzájuk kapcsolódó szöveges tartalmak, árak megtekintését.

2.    A Szolgáltató bármikor egyoldalúan jogosult az ÁSZF módosítására. A módosított ÁSZF a webáruházban történő közzétételt követően lép hatályba és a közzétételt követően kötelező a Szolgáltatóra és a Vásárlóra/Látogatóra. A módosított ÁSZF-re a Szolgáltató köteles a webáruházban a hatálybalépés előtt legalább 5 nappal külön felhívni a Vásárló/Látogató figyelmét. Az 5 napos határidő nem vonatkozik az árváltoztatás jogára.

3.    Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a webáruházat bármikor karbantartsa, korszerűsítse, fejlessze stb. (továbbiakban: karbantartás). A Szolgáltató a karbantartási tevékenységeit a Vásárló/Látogató legrövidebb ideig történő zavarása mellett igyekszik elvégezni. A webáruház karbantartása, érdekében végzett Szolgáltatói tevékenységekkel összefüggésben, azok időtartamára a Vásárló tudomásul veszi, hogy ezekben az esetekben a webáruházhoz történő hozzáférése (a termékek, ill. az azokhoz tartozó szöveges tartalmak megtekintése, a termékek megrendelése) korlátozott, vagy nem elérhető. Jelen pontban rögzített karbantartási tevékenységekről a Szolgáltató azok megkezdését megelőzően 5 nappal a webáruház főoldalán tájékoztatja a Vásárlókat/Látogatókat.

4.    A Vásárlás feltétele az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása és az adatkezelésekhez történő hozzájárulás.

5.    A webáruházban feltüntetett termékek árai nettó, az ÁFÁ-t nem tartalmazó  árak, magyar forintban kerülnek feltüntetésre, emellett az adott termék egységárát is tartalmazzák. A vásárlás időpontjában feltüntetett bruttó termékárak és kiszállítási díjak minden esetben megegyeznek a kiszállítás időpontjában fizetendő termékárakkal. A Vásárlót a kiválasztott termékek bruttó fogyasztói árán kívül további költség nem terheli a termék megvásárlásával kapcsolatosan.

6.    Vásárló a vásárlás során köteles a valóságnak megfelelő – a Szolgáltató által kért –adatait megadni, továbbá a megadott adataiban történt bármilyen jellegű változás(ok)ról (pl: e-mail cím, postai cím, telefonszám stb.) a Szolgáltatót üzenet ablakon keresztül haladéktalanul értesíteni. Amennyiben ezen értesítést a Vásárló elmulasztja, vagy nem valós adatokat ad meg, az ebből fakadóan esetlegesen őrt ért bármilyen jellegű kárért, a kiszállítás meghiúsulásáért, vagy a késedelmes szállításért való felelősségét a Szolgáltató kizárja. A Szolgáltató kizárja továbbá a felelősségét azon vásárlások után is, amelyek során a Vásárló más személy adatait felhasználva végez vásárlást.

7.    A Szolgáltató által kapcsolattartásra megadott telefonszámok hívása nem minősül emelt díjas hívásnak.

8.    A Szolgáltató a webáruházban illusztráció gyanánt a termékek kiválasztásához és megrendeléséhez szükséges összes megjelenített információt, értve ez alatt a termékeket ábrázoló színes képeket, a termékek jellemzőit, leírását, nettó és egységárát és az egyéb tudnivalókat, (mint pl: a termékek kiszállítására vonatkozó információk, feltételek és díjak, szavatossági és allergén jellemzők, tápanyagtáblázat stb.) a termékkiválasztáshoz és vásárláshoz megfelelő minőségben, méretben igyekszik megjeleníteni a Vásárló/Látogató számára. A Vásárló a számára szükséges információkat, amelyek az adott termék összetételét, tápanyagtáblázatát, szavatosságát és az esetleges allergiát, érzékenységet okozó összetevőket (pl. glutén, diófélék) tartalmazzák, a termék fogyasztását megelőzően, a saját, ill. harmadik személyek biztonsága érdekében köteles áttanulmányozni.

9.    A Szolgáltató folyamatosan törekszik a webáruházban feltüntetésre került termékek és az azokhoz tartozó szöveges tartalom és valamennyi egyéb információ (termék ára, kiszállítás díja, termékek összetétele, tápanyag értéke, allergén információk) helyes, a valóságnak megfelelő feltüntetésére, ill. a feltüntetett adatok, információk változása esetén azok frissítésére (aktualizálására).

10. Kérjük, hogy amennyiben a webáruházban bármilyen nyilvánvaló elírást: pl. 0,-Ft-os árat észlelnek, azonnal értesítsenek bennünket az elérhetőségeink bármelyikén. Megértésüket és közreműködésüket előre is köszönjük.

11. A webáruházban a termékek kiválasztása és megrendelése a Vásárlók részére a nap 24 órájában folyamatosan elérhető. Az alábbiakban felsorolt kivételes események bekövetkezte esetén azonban a webáruház működése részben vagy teljesen működésképtelenné válhat, amely esetekre a Szolgáltató mindennemű felelősségét kizárja.

a)    A Szolgáltató nem vállal felelősséget azon esetekre, amikor un. vis maior következtében válik elérhetetlenné vagy korlátozottan elérhetővé a webáruház, ill. a webáruházból történő termékkiválasztás és termékrendelés lehetősége. Vis maior alatt jelen ÁSZF alapján olyan eseményeket kell érteni, amelyeket elháríthatatlan külső ok vagy erőhatás (mint pl: terrortámadás, természeti katasztrófa, sztrájk, elemi csapás, hackertámadás stb.) idéz elő és amely események elhárítása, megszüntetése nyilvánvalóan a Szolgáltató működési körén kívül esik.

b)   A Szolgáltató azon esetekben sem vállal felelősséget, amikor a webáruház elérhetőségét, működőképességét biztosító internetes szolgáltatónál, ill. tárhelyszolgáltatónál felmerült műszaki hiba, vis maior stb. okán nem, vagy csak korlátozottan érhetők el a webáruház szolgáltatásai.

c)    A III/3. pontban rögzített karbantartási tevékenységek végzésének időtartama alatt a webáruház korlátozott működése vagy elérhetetlensége szintén előfordulhat.

IV. A vásárlás menete, a vásárlással, fizetéssel és szállítással kapcsolatos tudnivalók

1.    A webáruházon keresztül történő online vásárlás és szállítás menete az alábbi lépések alapján történik:

a.    Vásárló kizárólag regisztrációt követően tudja az általa kívánt termékeket a webáruház kosarába helyezni, majd az alapján ajánlatot kérni a Szolgáltatótól.

b.    A regisztráció során kért adatok: cégnév, adószám, székhely, email cím, jelszó, kapcsolattartási név, telefonszám. A regisztráció a webáruház felületén keresztül lehetséges.

c.    A Vásárló a regisztrációt követően belépve a fiókjába a „Profilom” menüpontra kattintva láthatja az általa megadott valamennyi – számlázási, szállítási és kapcsolattartási célból – rögzített adatát. A „Profilom” menüpontban a Vásárlónak egyaránt lehetősége van arra, hogy letöltse a webáruházban általa megadott valamennyi adatát, valamint arra, hogy törölje a fiókját és a törléssel együtt – külön erre irányuló írásbeli kérelem nélkül – a Szolgáltató is törli mindazon adatát, amelyet vele kapcsolatosan tárolt (kivéve azokat, amelyek megőrzése jogszabály előírás miatt – pl. a vásárlással összefüggésben a Számv. tv. által előírt ideig – kötelező).

d.    Vásárló a webáruházban kiválasztja az általa megrendelni kívánt termékeket. Amennyiben bármelyik termék, bármilyen okból kifolyólag nem elérhető (nem rendelhető) az esetben a vásárló e-mailes értesítést kérhet, ha ismét elérhető lesz a termék.

e.    Vásárló a kiválasztott termékeket egyenként az „Ajánlatkérő listára” feliratú ikonra kattintva tudja  az Ajánlatkérő listára helyezni. Vásárlónak folyamatosan lehetősége van a már Ajánlatkérő listára rakott termékek mennyiségét a „+” és „-” gombokra kattintással módosítani, ill. a „Törlöm” menüpontra kattintva törölni.

f.     A Vásárló a megvásárolni kívánt termékek Ajánlatkérő listára tételét követően a „Ajánlatot kérek” menüpontra kattintással elküldi az ajánlatkérést a Szolgáltató részére.

g.    Ezt követően a webáruház felületén egy Üzenet ablakban, a Szolgáltató felveszi a kapcsolatot a Vásárlóval, amely során véglegesítik a megrendelni kívánt termékeket és az esetlegesen ahhoz kapcsolódó egyedi látványterveket, valamint egyeztetés történik a szállítási és számlázási adatokkal kapcsolatban. A termékek volumenétől függően a Szolgáltató tájékoztatja a Vásárlót a szállítás várható időtartamáról. Ezek alapján a szolgáltató ad egy ajánlatot a Vásárlónak.

h.    A Vásárló  részéről az egyedi feltételek elfogadása a megrendelt termékek vonatkozásában fizetési kötelezettséget von maga után, amelyet a Szolgáltatóval egyeztetett fizetési mód szerint teljesíteni köteles.

i.     Szolgáltató a rendelés véglegesítést követően – előre utalás fizetés esetén -  megküldi a Vásárló részére az előre utaláshoz szükséges adatokat. Előre utalásos fizetés esetén a Szolgáltató csak az átutalt összegnek – a Ptk. 6:42 § (2) bekezdésében rögzítettek szerinti – a számláján történt maradéktalan megfizetését (jóváírását) követően készíti össze a csomagot és adja át a Futárszolgálat részére, valamint ezt követően kiállítja és elküldi a Vásárló részére az előleg számlát. A Vásárló részéről a banki átutalást rögzítő bizonylat megküldése a fizetés megtörténtének bizonyítására nem elegendő.

j.     Amennyiben a rendelési volumen lehetővé teszi, hogy a GLS General Logistics Systems Hungária Kft. szállítsa ki a megrendelt termékeket, akkor lehetőség van az utánvétes fizetési mód választására is. Ekkor a Vásárló (vagy az általa megbízott személy) a termék átvételével egyidejűleg készpénzben/bankkártyás fizetéssel (bankkártyával abban az esetben, amennyiben a Futárszolgálat technikai feltételei lehetővé teszik) egyenlíti ki a megrendelt termék ellenértékét.

k.    A Szolgáltató az Üzenet ablakban megrendelt termékek adatait, számlát, szállítási információkat, amely elérhető lesz a Vásárló részére történő kiszolgáltatást követő 120 napig.

l.     Szolgáltató automata e-mailben értesíti a Vásárlót, hogy a rendelés feldolgozása megkezdődött, ennek keretében a rendelés az összekészítést végző raktárba átkerült, a termékeket tartalmazó csomag összekészítés alatt áll.

m.  Újabb üzenetben értesíti a Szolgáltató a Vásárlót, hogy a csomag a Futárszolgálat részére történő átadása megtörtént.

n.    Szolgáltató a Vásárló részére a rendeléshez tartozó valamennyi számlát az Üzenet ablakon keresztül küldi meg. Amennyiben utánvéttel történik a fizetés, a fizetést követően szintén az Üzenet ablakban kerül elküldésre a számla. Amennyiben a Vásárlónak nyomtatott számlára van szüksége erre vonatkozó igényét az Üzenet ablakban jelezheti. Ebben az esetben a számlát a kiszállítást követően, postai úton kapja meg a Vállalkozó. Az elektronikusan kézbesített számlák távnyomtatott számlának minősülnek, az Áfa tv. 259. § (5) pontja alapján az e-mailben elküldött és befogadott PDF állomány is a NAV által elfogadottnak minősül.

o.    A Futárszolgálat által végzett kiszállítás magában foglalja a megrendelt termékek emeletre történő felvitelét is azzal, hogy az épületbe történő bejutást a Vásárló vagy az átvételre jogosult személy köteles lehetővé tenni.

p.    Amennyiben a Vásárló által megadott szállítási címen ott tartózkodás hiányában – a Futárszolgálat részéről előzetesen megadott kiszállítási időtartamon belül – senki nem veszi át a kiszállított termékeket, a Futárszolgálat a Vásárló által kapcsolattartásra megadott telefonszámon megkísérli a kapcsolatfelvételt, amelynek eredménytelensége esetén (saját telefonszáma megadásával) értesítést hagy a kiszállítás meghiúsulásáról. A Futárszolgálat a kiszállítás meghiúsulását követően ezt követően a kiszállítás napján a Vásárló által megadott telefonszámon összesen egy alkalommal megkísérli a kapcsolatfelvételt a Vásárlóval az új kiszállítási időpontról, ennek eredménytelensége esetén a megrendelt termékeket visszaszállítja a Szolgáltató részére. A futárszolgálat részéről a sikertelen kézbesítéssel egyidejűleg megadott értesítőn szereplő telefonszámon a Vásárlónak a sikertelen kézbesítés napján lehetősége van a futárszolgálat képviselőjével az új kiszállítási időpont egyeztetésre és ezzel a megrendelt termékek visszaszállításának elkerülésére.

q.    A Vásárló nem köteles átvenni azokat a termékeket, amelyekről a kiszállítás alkalmával derül ki, hogy nem a megrendelt termék került kiszállításra, vagy a termékek nem a megrendelés időpontjában feltüntetett áron kerültek kiszállításra. A Vásárlónak ajánlott a futárszolgálat képviselője jelenlétében meggyőződni az átvett csomag sértetlenségéről és amennyiben a csomag sérült, ajánlott jegyzőkönyv kiállítását is kérni.

r.     A Vásárló kötelessége az általa adott adatok valódiságának, hitelességének a biztosítása, ezen kötelezettségek elmulasztásából fakadó bármilyen igényekért, károkért a Szolgáltató a felelősségét kizárja.

s.    A szállítás díjmentesen történik, amennyiben azonban a vásárló nem veszi át az terméke(ke)t, úgy a Szolgáltató jogosult tovább számlázni a szállítási díjat, a Vásárló pedig köteles kifizetni azt.

V. A szerződés létrejötte, annak technikai lépései, a szerződéskötéssel kapcsolatos egyéb tudnivalók

1.    A Vásárló/Látogató jelen ÁSZF elfogadásával – a bevezető rendelkezéseknél részletesen kifejtettek alapján – tudomásul veszi, hogy a webáruházból történő vásárlással összefüggésben a Szolgáltatóval keletkezett bármilyen jogviszonyára a magyar jog szabályai irányadóak. A Szolgáltató és a Vásárló közötti – a Vásárló választásának megfelelően – magyar nyelven történő szerződéskötés az alábbi technikai lépéseket követően jön létre:

a.    A Vásárló az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása mellett megadja a regisztrációhoz szükséges, Szolgáltató által elvárt adatokat, majd kiválasztja a termékek közül az általa megvásárolni kívántakat, majd elküldi az ajánlatkérést Szolgáltató részére.  Ezt követően  az Üzenet ablakban a Vásárló és a Szolgáltató egyezteti az egyedi feltételeket ( például szállítási, egyedi látványterv stb.), amely alapján Szolgáltató ad egy ajánlatot a Vásárló részére, annak  az Üzenet ablakban történő elfogadásával létrejön a felek között a szerződés, amely fizetési kötelezettséget von maga után a Vásárló részéről.

b.     A szerződés (vásárlás) létrejöttét dokumentáló vásárlói megrendelést és a számlát Szolgáltató a jogszabályi előírások (Számvtv. 169. § (2) bekezdése) alapján 8 évig megőrzi.

Szechenyi